Strukturell trening

Strukturell trening er en ny treningsform i Sandsvær med fokus på bevegelighet og kjennskap til egen kropp. Strukturell Trening er øvelser hvor du trener muskler, ledd og sanser slik at hjernen får et bedre grunnlag for å styre kroppens bevegelser. Man blir mykere og får bedre styrke og balanse. Denne treningsformen passer til både unge og gamle.

Strukturell trening er på
mandager kl. 19:00 - 20:00 og kl. 20:15 – 21:15 i klubbhuset.

Strukturell Trening handler om å få en bedre funksjon og kunnskap om hvordan våre sanser påvirker hvordan vi beveger oss og hvordan en person med enkle øvelser kan minke smerte, skape mer bevegelse og dermed få et bedre grunnlag for å møte hverdagens utfordringer. I praksis handler det konkret om å trene leddsansen, balansesansen og synssansen. Disse tre hjørnesteinene er avgjørende for hvordan du beveger kroppen din. En tydelig positiv forskjell mange opplever etter en tids trening er forbedret kroppsholdning og lettere gange/løping.

Pontus Lüttkens er instruktør for treningen. Han tilpasser og optimaliserer treningen etter deltagerne. Det er maksimalt åtte deltagere per gang og det gir rom for personlig oppfølging av den enkelte.

Pontus er utdannet massasjeterapeut på Naprapathøgskolen i Stockholm og har over 15 års erfaring som sertifisert skilærer, og 14 år som terapeut med erfaring fra pasienter i aldersspennet 8-100+ med ulike sykdomstilstander som ME, alzheimer, allergi, polio og ryggfrakturer, prolapser, skoliose, PTSD, balanse og øyekoordinasjon, koordinasjonsvansker og generelt stive muskler og ledd. Pontus er kjent som tålmodig og dyktig lærer og hans erfaring fra ulike sporter som golf, ski, snowboard, klatring og vindsurfing kommer godt med.

Vil du prøve Strukturell Trening? Ta kontakt med Gjermund Omholt for mer informasjon!